Saturday, 15 June 2013

Perkhemahan Part 2-Running Scout




-sambungan-



RUNNING SCOUT . 
Aku rasa nih aktiviti paling GILA , mencabar fizikal & mental tapi , seronok . haha
Main kejar-2 pusing satu sekolah dengan HUNTER pada waktu malam yg hening . cehhh
HUNTER nih budak-2 upper 6 .
HUNTER nih la paling kitaorang gerun . 
Diaorang nih semua pakai baju hitam .
Hishhh , yg ada hunter tu pakai loceng dekat kasut .
*dah sunyi-2 gitu lepas tu dengar bunyi loceng dari jauh . huuu , seram je . haha*
Kalau t'dengar tu , cepat-2 la lari kan diri or sembunyi diam-2 .
HUNTER nih boleh tahan laju lari la jugak . tak cukup tanah ko nak lari . huhhh
Tugas diaorang kejar ahli-2 kumpulan lain untuk tangkap & tanggalkan 'nametag' yg ada dekat belakang baju masing-2 .
Sapa yang 'nametag' nya kena tanggalkan dgn HUNTER akan mati & diaorang yg dah mati nih 
akan d'tempatkan dekat 'penjara' .
*penjara tu just duduk tepi padang je sambil-2 tenung langit kira bintang (tak da pun bintang masa tu) . haha*
Sambil kejar-2 tu setiap kumpulan kena selasaikan mission yg diaorang dapat .
Kalau boleh selesaikan lah baru dapat point .
Tapi , kebanyakan nya member-2 kumpulan ramai yg dah kena tangkap . kesian....
Yang ada tarik diri , sebab dah penat sangat kena kejar . haha




Yang aku pulak , 
masa tu aku lost kejap lepas nampak HUNTER kejar kumpulan aku .
semua member kumpulan dah kemana ntah . 
tinggal aku b'dua dengan kawan aku .
masa tu aku dgn kawan aku TERlalu dekat kawasan 'penjara' tu .
*sengal ehh yg lalu kawasan yg tak berapa nak selamat tu buat apa . memang HUNTER senang nak kejar la kan . haha*
masa tu aku selamat & gi lari cepat-2 . kawan aku lagi satu dah kena tangkap .
aku sorang-2 gi cari member kumpulan yg ntah kemana tu . =='
*masa tu tak ingat benda seram-2 ke hantu ke apa . dalam kepala nak selamat dari HUNTER je .*
pehhh , berani ehhh aku gi jalan sesorang sampai blok belakang . ekeke
cehhh , kadang tu ikut kumpulan orang . tak malu . haha 
lepas tu , jumpa la 2 org member aku .
leader kumpulan dah kena tangkap dulu agaknya .
seronok nih dah jumpa member nak gi sembunyi .
sekali HUNTER datang cabut nametag aku dengan member chineese sorang .
sorang lagi dapat lepas . 
pehhhh , sabar je kan . 
HUNTER yang cabut nametag aku tu asyik minta maaf je .
ok ok , saya maafkan . haha
tapi , bagus ahhh . aku dah penat !
boleh duduk-2 rehat tepi padang sambil dengar cerita budak kumpulan lain . hehe



Esok pagi nya , gi m'daki bukit pulak .
*bukit je . dekat sini tak ada gunung*
Diaorang dengar je esok pagi nak gi m'daki ,
"haaa , m'daki bukit ? nih penat-2 lari bagai esok gi m'daki pulak ?"
lebih kurang la mcm tu la diaorang kata . hehe
Pehhh , aku first time nih m'daki .
Macam best je . excited nih . ekeke -____-
Best tak best , redah je . haha


-to be continued-

No comments:

Post a Comment